mandag den 12. marts 2012

Endnu en god træningsdag...

Endnu en god dag med Modi....

Opvarmning i longen...

Modi med ny sadel og ny trense...
Så tager vi lige en frisk trav...

Han var bare så god idag...
Vi er startet stille og roligt op med træning af skridt og trav...Det går fremad og overgangene skal nu på plads...
Når enden er god, er alting godt...
Han er en fantastisk lille hest...
Det gode makkerpar....
Skønt når han er glad og vågen...
Igen lidt træning fra jorden...
Jeg veksler meget imellem at ride og træne fra jorden...
Jeg kan mærke det styrker vores bånd...
Tillid og respekt er grundlæggende for en god udvikling af hesten...

Han forstår tydeligt mit stop-signal...
Modi følger mig så fint, at han laver en forpartsvending
 når jeg drejer skarpt omkring...

Jeg har ordnet hans nye trense og vil lige vise hvor fin den er blevet...

Modis trense med tilbagetræk...
Jeg har nu besluttet mig for at ride med et Baucherbid. Det fungerer sådan set som et alm. trensebid, men det lægger ikke så meget pres på tungen da det er hængt op (heraf navnet "hanging cheek") og det er mere stabilt i munden, lidt lige som muffebiddet. Han har taget godt imod det og har idag slet ikke slået med hovedet - en positiv udvikling...

Den nye trense med Baucher-bid...
Endnu en skøn dag - jeg er så glad for at det bare går fremad dag for dag...
Kh. Ditte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar