søndag den 19. februar 2012

Nålebinding...

Jeg gjorde et godt garn-kup i fredags, så weekenden er gået med at nålebinde...



Spidshue i York-sting...

Rundtoppet hue i Oslo-sting...
Jeg er stadig nybegynder og øver mig på livet løs... Der er mange bindingsteknikker og jeg prøver lidt forskellige. Stinget man binder afgør hvor meget garn man bruger og hvor tætbundet resultatet bliver.
Tykke Håndledsvarmere i strib af
Åsle-sting og dobbelt York-sting...








Spidshue i Oslo-sting...

Nålebinding er et fantastisk håndværk.
Der er fundet sok og vante der kan dateres langt tilbage mod vikingetiden.
Resultatet bliver langt mere holdbart end strik,
da man binder hvert eneste sting som en knude.
Jeg binder med en nål lavet af ben og tykt 100% uldgarn.
Nu skal jeg finde noget pels - gerne kanin,
som jeg kan kante huer og håndledsvarmere med...
Jeg håber at kunne blive færdig med flere huer og håndledsvarmere,
som jeg kan sælge på markeder.
Fremover skal jeg lære at binde sokker
og gerne en poncho/skuldervarmer til mig selv...
Kh. Ditte

3 kommentarer:

  1. Sikke fint! Det glæder vi os til at se! Er det noget du skal have med på Gønge markedet?

    SvarSlet
  2. 1000 tak ;0) Vi skal på vikingemarked i den sidste weekend i april. Så må jeg se om der er interesse for mine ting... Men mon ikke jeg når at få lavet noget til Gjønge Markedet!?!
    Kh. Ditte

    SvarSlet