torsdag den 6. februar 2014

Min vikingekaftan

Nu er det tid til at vise min største stolthed - min kaftan...
Den har taget langt tid at lave. Alt er 100% håndsyet og i uld fra et svensk uldvæveri...
Den er skøn til vinteren og aftenerne på markederne om sommeren...
Først syede jeg en prøve i et gammelt lagen... Udgangspunktet er fra Nille Glæsels bog om vikingetøj, men mønstrene er misvisende... 



Da prøven var tilpasset, kunne jeg med ro i sindet klippe i uldstoffet...


Der var rigtig mange sømme at sy. For hver sammensyning, er der 3 arbejdsgange...




Da kaftanen var lagt op, var det tid til at dekorere med broderier...


Og så det endelige resultat...

Jeg er helt vild med min kaftan og får mange rosende ord når jeg bærer den :)
Kh. Ditte











Ingen kommentarer:

Send en kommentar